My equation of happiness is blog of a Czech girl documenting her life.

NEW one


Nových receptů, které vymyslím sama pro sebe je opravdu málo. Mám svých pár oblíbenců, které většinou točím pořád dokola jako např chia puding, lívance, květákové rizoto, salát na milion různých způsobů atd. Když jsem se ale minulý víkend učila na zkoušku, v rámci prokrastinace jsem měla takovou hravou náladu, že jsem se rozohdla zkusit něco nového. A přišla jsem s obměněným receptem na lívance, který mě nadchl tak moc, že od té doby si je dělám každý den :-) (v tomhle jsem fakt hrozná, když přijdu na něco nového, co mi chutná a splňuje to mé požadavky, jsem schopná to jíst denně). 
Hlavním kouzlem je tu kombinace maca prášku, který má nasládlou karamelovou chuť, skořice a uvařeného máku. Samotnou mě překvapilo, jak spolu tyto ingredience krásně fungují, a pro ty z vás, kteří se rádi nechávají inspirovat, tu mám i recept: 


těsto:
1 lžíče kešu mouka
kešu jsou bohaté na zdravé tuky, obsahují antioxidanty, na oříšky poměrně bohaté na bílkoviny, nabuzují imunitní systém
1 lžíce mandlová mouka
mandle obsahují např. vitamín E, magnesium, dokonce i vitamin B2, antioxidanty, snižují hladinu cholesterolu
1 lžíce psylium
vláknina, podobný efekt jako prebiotika (dobré pro střevní mikroflóru), 
1 lžíce maca prášek
asi jediná superpotravina, kterou ve svém jídelníčku mám, a to především z důvodu, že pomáhá hormonální rovnováze, ale taky by měla mít pozitivní účinky na paměť a učení
1 lžička skořice
jedno z nejzdravějších koření vůbec, má protizánětlivé účinky a obsahuje antioxidanty
2 vejce
skvělý zdroj kvalitních bílkovin
cca 100ml Aroy-D kokosé mléko
 cca 50ml voda
xylitol pokud chcete
má nízký glykemický index, ale to není jediný důvod, proč je vhodnou náhražkou cukru, má mimo jiné i antibakteriální účinky, má pozitivní vliv na ústní dutinu, nabuzuje imunitní systém
mák:
3 lžíce mák
mák zlepšuje trávení, vápník, magnésium , měď - pro zdraví vašich kostí, protizánětlivé účinky
kokosové mléko od oka tak, aby byl mák zalitý
xylitol pokud chcete

Postup na těsto je asi nejjednodušší, co může být, všechny ingredience dáte do blenderu a necháte promíchat, pak už jen postupujete jako u klasicých  lívanců/palačinek, záleží na hustotě těsta. Co se máku týče, mák si dáte do hrnce, zalijete kokosovým mlíke, přdáte sladidlo a necháváte vařit, dokud Vám směs nezhoustne. 


A máte hotovo! Já ještě dozdobila troškou lískooříškového másla, jahodami, borůvkami a pár kešu oříšky :-)
Doufám, že Vám můj recept zpříjemní sobotní ráno, mějte krásný víkend...
-L

Žádné komentáře

Okomentovat

Professional Blog Designs by pipdig