My equation of happiness is blog of a Czech girl documenting her life.

At grandma's


V pečení je pro mě už od malička největším vzorem babička. Nejen, že mi vždy upekla ten nejkrásnější a nejlépe chutnající dort (jako byla mašinka, Barbie nebo košíček plný růží), ale každou sobotní návštěvu měla připravenou nějakou buchtu a v životě se mi nestalo, že by mi nechutnala. A rozhodně to nebylo tak, že by se točilo pár typů buchet dokola, dost často se stávalo, že babička přišla s tím, že danou buchtu pekla naposledy před xx lety a já jen koukala, kam na všechny ty recpty chodí.
Jednou jsem takhle přišla a měla připravenou kakaovo tvarohovou a mě tak strašně moc zachutnala, že jsem jí hned následující týden musela s babičkou úpéct znovu. Uběhlo pár let, vy, co čtete můj blog, víte, že se stravuji nízkosacharidově, a proto jsem už hodně dlouho žádnou babiččinu buchtu neměla. Poslední dva měsíce jsem na ní ale měla strašnou chuť. Hodně dlouho jsem její "předělání" do keto/lowcarb/cukrfree verze oddalovala, protože ji mám zafixovaný jako tu nej a nechtěla jsem si to pokazit. Nicméně dnes přišel den D. Nakoupila jsem vše potřebné a pustila se do toho. Už když jsem ochutnala tvarohovou náplň, věděla jsem, že to bude stát za to. 
Na zkoušku jsem pekla jen z 1/4 dávky, která vám bohatě vystačí na zaplnění formy na banana bread. Příště už budu dělet várku aspoň poloviční (cca dortová forma), protože u nás se po ní tak zaprášilo, že po jednom dni máme doma ani ne čtvrtku. Naopak celá dávka by měla vystačit na celý jeden velký plech.

recept na 1/4 dávku:

těsto:
60g mandlové mouky
60g kešu mouky 
2 lžíce kokosového mléka
68g nastrouhaného změklého másla
špetka soli
1 vrchovatá lžíce kakaa 
xylitol podle chuti
 krém:
250g měkkého tvarohu (ne toho ve vaničce)
1 vyšlehaný bílek
1 žloutek 
xylitiol podle chuti
A jak na to?
Do nastrouhaného změklého másla přidáváme postupně mandlovou a kešu mouku. Až se vám bude zdát, že těsto je moc husté a už se mouka vpracovává špatně, přidejte mléko. Nakonec vmícháme kakao, špetku soli a xylitol a dáme aspoň na 1 hodinu do lednice, nebo na chvilku do mrazáku. 
V mezičase si připravíme krém. Vyšleháme si tvaroh s xylitolem, přidáme žloutek a nakonec vyšlehaný bílek. Teď přichází ta nejtěžší část, a to nesníst všechen krém před tím, než vyndáme z lednice naše těsto.
Až bude těsto tuhé, rozdělíme si jej na 3/4 a 1/4. Větší část nastrouháme do formy vyložené pečícím papírem jako náš spodní díl. Rozprostřeme rovnoměrně naší tvarohovou náplň a nakonec nastrouháme zbývající 1/4 těsta. Takto připravenou buchtu dáme na cca 20 minut na 180 stupňů do trouby (tohle se mi ale opravdu těžko odhaduje, trouba nám tu občas peče zvláštně, tak si to prosím ohlídejte). 
A je to! Teď už jen vydržet, až nebude úplně horká a můžete jít ochutnávat.

Jestli ještě nemáte vymyšleno, co dneska upečete, tak tuhle mňamku určitě zkuste, já se na ní taky chystám. A určitě mi kdyžtak dejte vědět, jak se povedla. 
Mějte krásný víkend. 
-L

Žádné komentáře

Okomentovat

Professional Blog Designs by pipdig